پژوهشکده آب، محیط زیست و توسعه پایدار

 | تاریخ ارسال: 1398/8/28 | 
پژوهشکده آب، محیط زیست و توسعه پایدار در سال ۱۳۹۷ با ادغام سه مجموعه پژوهشکده محیط زیست، مرکز مطالعات و توسعه فناوری­های آب (فناب) و همچنین دفتر توسعه پایدار تشکیل گردید. تمرکز این پژوهشکده و بخش­های مختلف آن بر انجام پروژه­های داخل و خارج دانشگاه و همچنین فرهنگ­سازی زیست محیطی و مباحث توسعه پایدار استوار است.
دفتر توسعه پایدار از سال ۱۳۹۰ با محوریت آموزش و ایجاد دانشگاه سبز به ریاست دکتر رضا مکنون تشکیل گردید. در حال حاضر نیز این دفتر با رسالت فرهنگ­سازی، آگاهی­بخشی، کارآفرینی، گسترش و پیاده­سازی اهداف توسعه پایدار در دانشگاه و شهر با تکیه بر نیروهای جوان و متخصص به صورت کاملا داوطلبانه به کار خود ادامه می­دهد. این دفتر در سایه فعالیت­های گوناگون خود، همکاری­های مختلفی نیز با بخش­های بین­المللی و داخلی فعال در زمینه محیط زیست داشته و مسیر رشد نیروهای متخصص بسیاری را فراهم کرده است. مشاوره در تهیه طرح­های ارزیابی استراتژیک زیست محیطی، شاخص­های توسعه پایدار و ساختمان سبز از جمله فعالیت­های بخش پروژه این دفتر هست.
مرکز مطالعات و توسعه فناوری­های آب (فناب) نیز در سال ۱۳۹۵ به ریاست دکتر رضا مکنون و با مأموریت آگاهی‌رسانی، آموزش، پژوهش، طراحی و تولید فناوری‌های لازم برای حل مشکلات و رفع نیازهای کشور در بخش آب می‌باشد. شناسایی و اولویت بندی مشکلات و بحران‌های کشور در بخش آب، ارائه خدمات تخصصی و مشورتی به نیازهای آب کشور و طراحی و پیاده‌سازی ساختاری انعطاف‌پذیر جهت سازماندهی نیروهای متخصص برای پاسخ به نیاز‌های کشور از جمله سایر فعالیت­های این مرکز است. عمده تمرکز و مطالعات این بخش نیز در قالب ارائه خدمات تخصصی و مشورتی مرتبط با بخش آب کشور بوده است.
پژوهشکده محیط زیست نیز به طور کلی در زمینه مشاوره و اجرای پروژه­های مختلف از قبیل طرح­های زهکشی و مدیریت آب­های سطحی و رواناب­ها، آلودگی هوا و ... فعالیت می­کند.
در حال حاضر، شورای راهبری آب، محیط زیست و توسعه پایدار با حضور اساتیدی چون دکتر رضا مکنون، دکتر حسین حسینی تودشکی، دکتر احمد فهیمی فر و دکتر بهرام دبیر بر فعالیت­های این مجموعه نظارت می­کند.
پژوهشکده محیط زیست:
رئیس: دکتر عبدالله اردشیر
تلفن: ۶۶۴۰۶۶۷۳
محل: ساختمان دانشکده مهندسی نساجی، طبقه ۹، اتاق ۹۱۱
مرکزمطالعات و توسعه فناوری های آب (فناب):
رئیس: دکتر مهدی احمدی
تلفن: ۶۶۴۰۶۶۷۳
وبسایت: fanab.aut.ac.ir
     محل: ساختمان دانشکده مهندسی نساجی، طبقه ۹، اتاق ۹۱۱
دفتر توسعه پایدار:
رئیس: دکتر بابک خورسندی
معاون: مهندس مرتضی نیکروان
تلفن: ۶۴۵۴۵۰۰۹ (داخلی ۵۰۰۹)
محل: ساختمان دانشکده مهندسی نساجی، طبقه ۹، اتاق ۹۰۴