اطلاعيه زمانبندي ثبت‌نام تکمیلی دانشجويان كارشناسي (نيمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰)

 | تاریخ ارسال: 1400/6/14 | 
احتراماٌ ، به اطلاع می‌سارند که ثبت نام در روزهای شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۰  و یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ به شرح جدول ذیل انجام خواهد شد.
روز ورودی ساعت
شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۰  ورودی ۹۹ ۸ تا ۱۰
شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۰  ورودی ۹۸ ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰
شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۰  ورودی ۹۷ ۱۳ تا ۱۵
یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ورودی ۹۶ و ماقبل ۸ تا ۱۰
یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ پریود آزاد ۱۰:۳۰ تا ۱۳
 
باتوجه به شرایط موجود و همه­‌گیری ویروس کرونا، به دانشجویان توصیه می­شود تا از مراجعهء حضوری به دانشگاه جداً خودداری نموده و موارد را از طریق تلفن یا ایمیل به دانشکده‌­های خود منعکس نمایند. معاونین و کارشناسان آموزشی دانشکده‌­ها در ساعات اعلام شده، پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.
* ثبت نام از طریق پورتال آموزشی انجام می پذیرد. لازم است تا دانشجویان به نکات زیر توجه نمایند:
  • مطابق روال نیمسال­‌های اول  تا بازه حذف و اضافه، دروس مختص دانشجویان ورودی جدید توسط دانشجویان ورودی سال­‌های قبل، غیرقابل اخذ خواهد بود.
  • محدودیت مشروطی و کلیهء قوانین مربوط به ثبت‌­نام در نیمسال اول ۱۴۰۰ اعمال خواهد گردید.
  • اخطارهای آموزشی اجرا شده است. لذا دانشجویان موظفند قبل از «ثبت­‌نام تکمیلی» قسمت اخطارهای آموزشی پورتال خود را کنترل نموده و نسبت به رفعِ اخطار و اخذ دروسِ پیشنیاز/همنیاز در «ثبت­‌نام تکمیلی» اقدام نمایند.
  • همچنین پیرو بروز برخی مشکلات نرم­‌افزاری، ثبت­نام اولیه تعداد محدودی از دروس دانشجویان با تداخل برنامه امتحانی میسر شده است. آن دسته از دانشجویانی که تداخل امتحانی دارند، می­بایست سریعا در بازهء ثبت‌نام تکمیلی نسبت به حذف یکی از دروس تداخلی اقدام نمایند. بدیهی است در پایان بازهء حذف و اضافه هیچ یک از دروس با تداخل برنامه امتحانی پذیرفته نشده و کلیهء دروس تداخلی حذف خواهند گردید.
  • با توجه به عدم تشکیل کلاس‌های حضوری درس تربیت بدنی(۲)، لذا کلیه گروه­های ثبت­‌نامی رشته­‌های مختلف ورزشی به درس تربیت بدنی ۲ -(بدنسازی) انتقال یافته است.
  • ثبت­‌نام­ دروس میهمان بین­‌دانشکده­ای یا میهمان در مقطع تحصیلات تکمیلی، از روز شنبه ۲۰/۰۶/۱۴۰۰ و حداکثر تا پایان روز «حذف و اضافه» از طریق سامانهء سما قابل انجام خواهد بود. بدین منظور دانشجویان می­بایست با مراجعه به تارنمای مدیریت امور آموزشی به آدرس https://ugrad.aut.ac.ir  و انتخاب بخش سامانه­ مدیریت آموزشی(سما) ، درخواست میهمان بین­دانشکده­ای،­ نسبت به ثبت درخواستِ میهمانی (بین دانشکده ای/ درس تحصیلات تکمیلی) خود اقدام نموده و منتظر اعلام نظر دانشکدهء مبدا و مقصد باشند. (راهنمای ثبت درخواست در بخش مذکور قرار گرفته است.)
  1.  به دانشجویان اکیداً توصیه می­شود درخواست میهمانی/ اخذ درس از تحصیلات تکمیلی خود را صرفاً از طریق سامانهء سما انجام داده و پیگیری‌های لازم را بعمل آوردند.
  2. فرم‌های دستی میهمان بین دانشکده­ای فاقد اعتبار بوده و عواقب اخذ درس از روشی غیر از سامانهء فوق الذکر، برعهده دانشجویان خواهد بود.
  3.  در صورت اخذ درسِ میهمان از طریق سامانهء سما، رفع اخطار دروس مربوطه بصورت خودکار انجام خواهد پذیرفت.
  • ورودی‌­های ۹۶ اجازه ثبت­نام در نیمسال اوّل ۱۴۰۰ (نیمسال نهم) را خواهند داشت، ولی چنانچه نتوانند تا پایان نیمسال اوّل ۱۴۰۰ فارغ­‌التحصیل گردند؛ می­باید درخواست اجازه ثبت­نام در نیمسال دوم ۱۴۰۰ ارائه نمایند. پرونده این دانشجویان بر اساس وضعیت تحصیلی ایشان، جهت اخذ اجازه ثبت نام در نیمسال دوم ۱۴۰۰ (نیمسال دهم) در کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد. تمدید ترم در کمیسیون موارد خاص صرفاً تحت شرایط خاص که خارج از اختیار دانشجو بوده ممکن خواهد بود.
  • تنها آن دسته از دانشجویان ورودی­های ۹۵ و ماقبل که پرونده آنها در کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی و موافقت شده است، مجاز به ثبت‌­نام در نیمسال اول ۱۴۰۰ هستند. دانشجویان پسر علاوه بر موافقت کمیسیون موارد خاص می­باید تایید سنوات ارفاقی نظام وظیفه را نیز ارائه نموده باشند.
  • موقتاً دروس نیمسال دوم ۹۹ که دارای وضعیت نمره نرسیده هستند، گذرانده شده در نظرگرفته شده لذا دانشجویان مجاز به اخذ دروس آتی در درختواره خواهند بود.
  • پیرو تخصیص بسته­‌های اختیاری به دانشجویان متقاضی، لذا برای دانشجویانی که بستهء­ اختیاری در پورتال آموزشی آنها درج شده باشد؛ بخش «دروسِ بسته» بصورت مجزا نمایش داده خواهد شد.­ این دانشجویان می­توانند با مراجعه به این بخش نسبت به اخذ دروس مندرج در بستهء خود اقدام نمایند. سایر دروس اختیاری دانشکده به این دسته از دانشجویان نمایش داده نخواهد شد.
  • مطابق روال جاری دانشگاه، لیست انتظار(رزرو) برای رزرو دروس در روزهای ثبت نام فعال بوده و پس از آن لیست رزرو فاقد اعتبار خواهد بود.
  • اخذ دروسِ یکبار افتاده بصورت هم‌نیاز با درسِ بعدی مجاز خواهد بود و چنانچه دانشجویان درس افتاده را بصورت هم‌نیاز اخذ ننماید، کلیهء دروس بعدی اخذ شده مشمولِ اخطارِ عدم رعایت پیشنیاز شده و در پایان بازهء «حذف و اضافه» این دروس حذف خواهند شد.
  • باتوجه به لزوم برگزاری حضوری امتحانات گروه ۱۰۰ دروس افتاده و پایداری شرایط قرمز کرونایی کشور، ارائهء این دروس در نیمسال اول ۱۴۰۰ صورت نخواهد پذیرفت.
در صورت قطع برق در طول ثبت نام بشرح ذیل عمل خواهد شد :
  1. سیستم ثبت­‌نام بلافاصله متوقف می­گردد. ( جهت جلوگیری از ضایع شدن حق دیگران )
  2. ۵دقیقه پس از وصل مجدد برق و رفعِ کاملِ قطعی برق در همهء دانشکده‌­ها، سیستم مجدداً وصل شده وکار از آنجائیکه متوقف شده بود ادامه می‌رساند .
  3. برنامهء زمانی جدول بالا به مدت قطعی برق به تعویق خواهد افتاد.